Elegant Rose - Working In Background Suka Dan Duka Dikongsi Bersama: ‎~Lagenda bukit putus~

Pembaca Setia Blogku

Thursday, January 19, 2012

‎~Lagenda bukit putus~

selain dari highway karak yg famous dengan cerite angker....aku jamin korang pun mesti pnh dengar cerite2 misteri kat area bukit putus? jalan bukit putus ni menghubungkan seremban-kuala pilah. mase adik aku belajar kat UiTM kuala pilah, selalu gak la aku ikut jalan ni klu nak bershopping ke seremban.

Aku mmg banyak dengar cerite pasal misteri jalan bukit putus ni. Disebabk
an jalannye yg banyak corner maut, maka banyak jugalah maut disitu. dahlah selekoh tajam, jalannye pulak kecik je. kalau bertembung dengan trailer sure makan jalan. disebabkan rupa bentuk jalannye yg maut...maka banyak jugalah maut di situ. Kebetulan, ex supervisor aku orang rumahnya dari kuala pilah. so die selalu la ikut jalan tu. die pernah cerite, mase tu die baru kawen. hari minggu dieorang pun weekend la balik kuala pilah. lalu kat jalan bukit putus tu dalam pukul 4 pagi. tah macamana masa kat corner yg first tu, dieorang boleh tersampang dengan pakcik naik basikal..masing2 diam buat tak nampak. masuk corner kedua..eh jumpe lagi. Supervisor aku ni dah tak sedap hati dah. masuk corner ke tige...dieorang nampak lagi pakcik tu kayuh basikal..rilek je..tibe2, wife supervisor aku cakap..."pelik la, pakcik ni dah 3 kali kite jumpe" terus supervisor aku marah wife die sebab mulut cabul. barulah orang rumah die paham, yg dieorang nampak tu bukan manusia. tibe rumah mertua, wife die terus demam.
15 hours ago · Like · 1

Kisah-Kisah Seram by Egai tu tak dahsyat lagi. die cerite lagi kat aku, member baik die kene sakat lagi kaw. (untuk menyenangkan cerite kita bagi watak ye...hehehe) mase lalu kat bukit putus, wife si abu ni tak tahan nak terkucil sangat. so dia pun suruh la abu berhenti je kat tepi jalan. 5 minit kemudian, pintu belakang di buka dan ditutup semula..abu ingat wife die dah selesai buang hajat. maka abu pun tekanlah pedal minyak blah dari situ. ygg peliknya, kenape wife die tibe2 dok belakang n senyap je. tak lame kemudian, ade sebiji kereta main2 lampu high low dari belakang. makin lame kerete tu makin cucuk belakang kereta abu. mulanya abu takut gak..die pecut kereta sampai kat tempat kawasan rehat tepi jalan. area situ ramai driver lori yg take rest. tibe je kat situ... entah macamana, wife si abu ni muncul dari dalam kereta yg dok follow die dari belakang tadi. menggigil abu...sebab die baru teringat..kalau bukan wife die yg naik kerete lepas buang hajat tu...sape pula yg nak?

cerite yg aku dengar lagi....area bukit putus tu memang banyak makan nyawa. lagi satu jalan ni betul2 tepi gaung. so dengar ceritenye, ramai mangsa kemalangan yg jatuh terus kedalam gaung tu. ade yg jumpe dah mati...nasib tak baik langsung tak jumpe terus. wallahuaklam...cerite paling sadis, satu van pekerje kilang mati kat situ..tah berape hari baru orang jumpe. tah betul ke tak tak taulah aku.
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

No comments:

Post a Comment


♥ Tinggalkan Jejak anda disini ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...