Elegant Rose - Working In Background Suka Dan Duka Dikongsi Bersama: Sketsa Pendek 20

Pembaca Setia Blogku

Rafiera Network Supply - RNS

Rafiera Network Supply - RNS
Pembekal Barangan Usahawan - Click Picture To Go Website

Sunday, September 9, 2012

Sketsa Pendek 20


Perkahwinan

Awal Perkahwinan 
Isteri : "Jom kita pergi shopping" 
Suami : "Jom..dari duduk rumah, bosan plak.." 

Pertengahan Perkahwinan 
Isteri : "Jom kita pergi shopping" 
Suami : "Abang ada hal lain kali yek.." 

Penghujung perkahwinan 
Isteri : "Jom kita pergi shopping" 
Suami : "Abang penat laaa..Ayang pergi sendiri laaa.." 
---------------------- 

Awal Perkahwinan 
Isteri : "Hari ini kita makan kedai ye.." 
Suami : "OK..no problem.." 

Pertengahan Perkahwinan 
Isteri : "Hari ini kita makan kedai ye.." 
Suami : "Awak tak boleh masak ke ?" 

Penghujung perkahwinan 
Isteri : "Hari ini kita makan kedai ye.." 
Suami : "Lebih baik kawin lain yang boleh masak untuk abang" 
---------------------- 

Awal Perkahwinan 
Isteri : "Ayang mengandung.." 
Suami : "Abang tak sabar nak lihat anak kita.." 

Pertengahan Perkahwinan 
Isteri : "Abang tolong buat susu anak.." 
Suami : "Abang mengantuk laa..ayang buat laaa.." 

Penghujung perkahwinan 
Isteri : "Cuba awak tegur anak tu sikit.." 
Suami : "Haiii..anak awak..awak ajelah yang tegur..." 
---------------------- 

Awal Perkahwinan 
Isteri : "Ayang masak, abang kemas rumah ye.." 
Suami : "OK..no problem.." 

Pertengahan Perkahwinan 
Isteri : "Ayang masak, abang kemas rumah ye.." 
Suami : "Saya penat, awak ajelahh yang buat.." 

Penghujung perkahwinan 
Isteri : "Ayang masak, abang kemas rumah ye.." 
Suami : "Awak tak boleh buat keee.." 
---------------------- 

Awal Perkahwinan 
Isteri : "Sempena hari jadi saya, abang nak hadiahkan apa ?" 
Suami : "Apa yang ayang inginkan.." 

Pertengahan Perkahwinan 
Isteri : "Sempena hari jadi saya, abang nak hadiahkan apa ?" 
Suami : "Setiap tahun saya berikan...tak cukup lagi ke ?" 

Penghujung perkahwinan 
Isteri : "Sempena hari jadi saya, abang nak hadiahkan apa ?" 
Suami : "Tak payah le hadiah-hadiahhhhh..." 

----------------------

Awal Perkahwinan 
Isteri : "Ayang tak pandai masak.." 
Suami : "OK..no problem.." 

Pertengahan Perkahwinan 
Isteri : "Ayang tak pandai buat rendang" 
Suami : "Awak ni pemalas laaa.." 

Penghujung perkahwinan 
Isteri : "Ayang tak pandai buat kek.." 
Suami : "mak ko tu..dari dulu tak pandai masakkk.." 




Polis & Perompak

Seorang perompak yang baru merompak sebuah bank telah ditangkap oleh pihak polis.

Polis: Jangan bergerak!!!!
Perompak: ok...ok...
Polis: Angkat tangan!!!!!
Perompak: Kan tak boleh bergerak..macam mana nak angkat?tangan
Polis: @#$%&!*(bengang)


Duit

Pada suatu hari di sebuah Sekolah Rendah, ketika itu waktu rehat dan terlihat di halaman sekolah tersebut seorang pelajar sekolah darjah satu menangis dengan kuatnya. Lalu, bertanyalah salah seorang gurunya.

Guru : "Kenapa menangis?"
Anak : "Duit saya hilang sepuluh ringgit Cikgu" (jawabnya sambil menangis)
Guru : "Sudahlah jangan menangis ye...nih Cikgu beri sepuluh ringgit."

Namun pelajar tersebut menangis semakin kuat. Cikgu pun menjadi lebih hairan.

Guru : "Aik... menangis semakin kuat? Kan Cikgu sudah ganti sepuluh ringgit."
Anak : "Iya Cikgu...tapi kalau tadi duit saya tidak hilang,kan sekarang duit saya ada dua puluh ringgit."
Guru : "??!!!"


Kepintaran Anjing

Dua orang perempuan sedang bercerita tentang anjing-anjing mereka.

Keduanya saling membesar-besarkan cerita mengenai kepintaran binatang peliharaan mereka.

Perempuan 1: “Anjing aku hebat betul. Tiap pagi, dia tunggu penjual akhbar, anjing aku akan membawa akhbar tersebut ke tempat aku sedang bersarapan.”

Perempuan 2: “Ya, aku tahu tu.”

Perempuan 1: (hairan) “Dari mana kau tahu?”

Perempuan 2: “Anjing aku yang cerita.”


Bas Kilang

Suatu hari, sebuah bas kilang yang memuatkan pekerja wanita sahaja sedang menuju kilang kayu yang terletak jauh dari kawasan kampung. Dalam perjalanan tu..mereka terpaksa melalui kebun getah yang sangat luas..

Nak di jadikan cerita..ada seorang mamat kat tepi jalan menahan bas tersebut..nak mintak tumpang..jadi bas tu pun berhenti la... Tetiba..lebih kurang 6 orang perompak keluar nak merompak bas tersebut..

Sorang perompak berkata..
" Keluarkan dan bagi semua barang kemas yang korang ada..!!Cepat..!!"

Sorang pekerja kilang tu membalas..
" ..tapi..kami tak bawak barang kemas kalau gi keja..duit pun sikit je.."

Perompak berfikir seketika..
"Ha..gini la..sebab korang takder brang kemas & duit..kami rogol korang SEMUA..ahahhaa.."

Pekerja kilang yang muda berkata..
" Alalaa...takkan la makcik yang kat belakang tu nak rogol jugak..tak kesian ker.."

Tetiba..makcik tu berdiri..
" Weh..ko nie..tak paham ker..kalau dia cakap SEMUA..SEMUA la.."



Disko XYZ

Seorang lelaki dalam keadaan kelam kabut, masuk berjumpa seorang teman yang boleh dipercayai untuk meminta nasihat.
"Bini aku dah berlaku curang terhadapku. Setiap malam dia ke Disko XYZ untuk mencari jantan. Malah. dia akan meniduri mana-mana jantan yang mengajaknya. Arghhh!!! Dah naik gila aku. Apa yang patut aku lakukan?".

"Bertenang", kata si teman. "Tarik nafas dalam-dalam. Lepaskan perlahan-lahan. Sekarang, cuba kau beritahu aku pukul berapa bini kau biasa pergi kesana dan lokasi Disko XYZ itu." 
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

No comments:

Post a Comment

♥ Tinggalkan Jejak anda disini ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...