Elegant Rose - Working In Background Suka Dan Duka Dikongsi Bersama: Sketsa Pendek 13

Pembaca Setia Blogku

Rafiera Network Supply - RNS

Rafiera Network Supply - RNS
Pembekal Barangan Usahawan - Click Picture To Go Website

Thursday, January 19, 2012

Sketsa Pendek 13

Pilot & Karnibal

Kisah 3 Pilot yang ditangkap oleh suku kaum Kanibal, ketiga-3 pilot yg takut trsebut mmohon agar x dibunuh. Maka ketua suku kaum itu pn brkata, ‘Klau kowg sume nk hidup, kowg kena msuk hutan & bawa 10 buah yg sama jenisnya. Tapi kowg hanya ada masa 3 jam saja!’

Sblm 3 jam, pilot yg 1 pun akhirnya dtg bawa 10 epal.
Ketua Suku : "Ok, kamu dh bawa 10 bj epal. Skrg msukkan semua epal tu ke dlm luban
g dubur kamu satu persatu. Klau kamu mrintih atau brsuara, kamu akan saya potong2!"

Dgn penuh prjuangan & ketahanan akhirnya epal prtama dpt di msukkan. Tp utk epal yg ke 2 dia xdpt mnahan sakit & terus mnjerit. Dgn kejam ketua suku td terus memenggal kepala si pilot. Maka naiklah pilot td ke syurga.

Pilot ke-2 plak dtg bawa 10 bj anggur. Dan ketua suku td terus bg arahan yg sama. 1 anggur msuk, 2 anggur, 3 anggur, tp pada saat dia nk masukkan anggur yg ke 10, ketua suku td tiba2 memotong kepala pilot ke-2.

Naik la pilot ke-2 td ke syurga & brjmpa dgn pilot-1 td.
Pilot2 : Wah, kau pn mati jgk?
Pilot1 : Ye la, aku bwk epal. Xtahan sakit! Sial tul ketua suku tu, syaratnya susah sgt! Hbs kau bwk buah apa?
Pilot2 : Anggur
Pilot1 : Anggur?? Tu kan senang! Kck je, xsakit pon!
Pilot2 : Mmg betul. Sume anggur aku hmpir masuk ke dlm lubang dh..Tapi tiba2 aku ketawa & hbs sume anggur yg aku msuk td keluar blik…..
Pilot1 : Bodoh kau! Knpe ketawa?
Pilot2 : Habis, ms aku nk msukkan anggur yg ke 10, aku nmpk pilot ke-3 bawa durian...giler ko..durian!!!


Ali & Dj

DJ:ye sape di sane???

ali:saye ali dari ijok..

DJ:oh ali dari ijok ape khabar ali??ali nk buat ucapan pada sape ni..

ali:Baik je bang DJ..saye nk buat ucapan pada isteri saya yang sedang memasak
kat dapur tu..

DJ:bertuah kamu ali punye isteri pandai masak..ucapan ape yg kmu nk bagi pada
isteri kamu yg tgh memasak tu ali???

ali:saye nk buat ucapan pada isteri saya dengan ucapan tngah buat ape tu
sayang??abg sayang sngat kat sayang..

DJ:sungguh romantik skali terima kasih ali dengan ucapan itu...


Fakta

FAKTA !
Kenapa pelajar² di Malaysia ni suka meniru time exam??

Sebab,
Di bawah setiap halaman kertas soalan,

... ada ditulis...

"SILA LIHAT SEBELAH"

P/S - Siapa yang Salah Sekarang ni ?


Pak Pandir & Pari-Pari

Suatu hari pak pandir menemani isteri beliau kesungai untuk mbasuh kain,tiba-tiba isteri beliau terjatuh kedlm sungai,lalu berdukalah pak pandir,muncul pula sorang pari-pari.
"kenapakah kamu berduka wahai pak pandir"
"isteriku tlh jatuh kdlm sungai.aku tdk tahu berenang"kata pandir lg.
lalu pari-pari pun masuk kedalam sngai itu dan mcr isteri pak pandir.tdk brapa lama kmudian,pari-pari muncul dr p
ermukaan sungai dgn mbawa Britney Spears.
"inikah isteri mu pak pandir?"
"bukan!"kata pak pandir.
lalu pari-pari masuk kesungai semula dan kali ini muncul membawa Angelina Jolie.
Maka jwpn yg sm pak pandir berikan.
Pari-pari masuk semula kdlm sungai dan kali ini mbawa bsama isteri pak pandir.Lalu dgn ati yg girang pak pandir bterima kasih kpd pari-pari.
"Oleh kerana sikap kamu yg jujur wahai pak pandir,aku menghadiahkan kamu Britney spears dan Angelina Jolie sbgai isteri kamu.
Pak Pandir......"#$%^7*?"


Pak Pandir & Si Luncai

Pak Pandir adalah seorang anak yang baru saja mendapatkan harta warisan setelah ayahnya meninggal. Tetapi ia bingung di manakah ia perlu simpan wang tersebut. Hendak simpan di bank takut kalau-kalau banknya bangkrup. Diletak dibawah bantal, nanti diambil pencuri.

Setelah berfikir cukup lama, akhirnya ia mendapat ide, ia menanam wang itu dibelakang rumahnya, lalu memasang papan peringatan dengan t
ulisan yang sangat besar “TIDAK ADA WANG DISINI!”. Ternyata temannya Pak Pandir yang bernama Si Luncai melihat apa yang dilakukan Pandir.

Setelah lewat tengah malam, Luncai pun menggali tanah itu untuk mengambil wang tesebut. Setelah ia mendapatkan wang itu dan supaya tidak dicurigai, maka Luncai mengganti tulisan yang ditulis Pandir dengan ayat “BUKAN LUNCAI YANG AMBIL!”.


Daddy & Doughter

daughter: "Daddy tell me a bedtime story!"

dad: "Sure honey. Once upon a time, a little girl wouldn't go to bed. Then she died."

daughter: #$%^&*... nyte dad..>.<


Mat & Mud

Mat : aku bengang la ngan Amid ko taw x..?

Mud: Nape??

Mat: asal aku mx duit at die je..mesti die kate xde..

Mud: apsal??die pinjam duit ko ek??

Mat: xla..ak yg nk pinjam duit at die..

Mud: $@#$@$@$%#%!!!!


Majlis

Saya selalu merasa tidak selesa apabila datang ke majlis perkahwinan ahli keluarga. Nak tahu sebabnya?Biasanya, makcik-makcik saya dan para kerabat lainnya akan datang menghampiri saya sambil menepuk-nepuk bahu saya, “Kamu yang berikutnyakan?” kata mereka.Menyampah betul, tidak berperikemanusiaan sama sekali!Tapi kebiasaan mereka ini terhenti setelah saya melakukan hal yang sama pada mereka setiap kali acara pengkebumian keluarga berlangsung..
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

No comments:

Post a Comment

♥ Tinggalkan Jejak anda disini ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...