Elegant Rose - Working In Background Suka Dan Duka Dikongsi Bersama: Tetamu Tak Diundang

Pembaca Setia Blogku

Wednesday, November 16, 2011

Tetamu Tak Diundang

Assalammualaikum....

Sepanjang hidup aku macam2 benda mistik yang aku pernah lalui,pernah alami tapi tak tau camne nak mula dari aku sekolah,masuk u,keje,sampailah dah kawin dan ada anak...cuma apa yang aku nak cite kat sini aku akan mulakan dari kejadian yang baru berlaku sebab kejadian niii memang aku fresh dan aku ingat...
Anak aku...umur 2 tahun...bulan lepas rantai anak aku hilang,masa tu dia duduk umah mak mertua aku,kejadian berlaku tengahari jenuh laaa wife aku dengan semua adik ipar aku cari satu rumah,nak kata putus..mesti jumpa sebab dalam rumahkan...yang menjadi misterinya hilang waktu tido..anak aku ni dia tido dalam bilik yang bertentang dengan ruang tamu dalam keadaan pintu terbuka..adik ipar aku tengah tengok TV kat ruang tamu,sure bole nampak dia tido..wife aku ngan mak mertua aku masak kat dapur..tiba2 anak aku menangis menjerit...pegang leher...semua laaa terkejut..bapak mertua aku pun terkejut..semua bergegas jenguk dia..sebab tiba2 nangis...dia anak no 2 aku..first abg dia.Baru perasan rantai dia dah xde,aku masa tu keje...jadi semua terkedu,pak mertua aku tanya adik ipar yang dua orang duduk kat ruang tamu apahal,diorg cakap tetiba je anak aku nangis,aku caya xkan adik ipar aku nak ambik,dia pun bukan sengkek pun..cuma dia perasan ada angin dengan langsir terselak tinggi sebelum anak aku nangis...lepas solat zohor tu bapak mertua aku buat solat sunat dengan mohon petunjuk apa sebenarnya berlaku..sebab bapak mertua aku ni pun bukan calang2..aku jee yang melayang-layang. hehehehe...

Wife aku call suruh balik,aku pun balik...petang tu baru mertua aku cakap..ada BUNIAN menyinggah tadi...korang percaya pada bunian?...lepas tu mertua aku call kawan dia kat hulu langat untuk dapatkan kepastian,sebab kawan dia bole menengok dan berubat...jengg..jenggg...

Lepas maghrib tu pakcik nii datang,nama dia Pakcik Shukur..malam tu semua berkumpul,nak tau cite..
pakcik tu cakap anak aku ada bunian suka,dan dia ambik rantai anak aku sebab nak bagi tanda sama ada kitaorg perasaan atau tak,dalam masa yang sama dia pakaikan anak aku rantai kain yang secara zahirnya kita orang biasa tak nampak...tapi pakcik tu nampak..dan bila tanya kat anak aku mana rantai dia cakapada niii....wahhhh parah niii...
aku tanya pakcik tu apa hal dia pakaikan anak aku rantai..dia cakap satu hari nanti bila rantai kain ni jadi merah anak aku akan hilang,rantai kain tu warna kuning sebelum tu...dengan kata lain dia mcam tanda laaa...dari warna kuning ke warna merah nanti akan ada sorang budak kecik akan datang bawak anak aku pergi..tapi yang ambik rantai tu nenek tua...

patut laaa kadang2 aku tengok anak aku bersembang tah ngan sapa tah...ada satu malam tu kami tengah makan malam,dia berdiri kat kerusi tiba dia tegur seseorang "kakak nak"...sambil hulur kentang goreng..aku ngan wife aku terdiam..terus aku azan rumah aku...hehehe takut punya pasal...tu satu hal..

mak mertua aku cakap..kadang2 waktu tengahari dia selalu lambai macam panggil seseorang kat luar umah...gelak2 laa..
mak aku ingat dia main ngan abg dia...abg dia umur 3 tahun..lelama baru perasan dia main sorang2...

Akhirnya pakcik syukur tu ubatkan,dia mintak telur ayam KG,sirih dengan 2 3 barang lagi..malam tu dengan zikir sambil bergelap..
dia keluar umah ke laman rumah mertua aku,aku tengok dia mcm dok berborak dengan seseorang,pastu dia masuk suruh bukak semua lampu..dia suruh wife aku pegang anak aku..dia golekkan telur kat tengkuk anak aku 3 4 kali..korang tau apa yang ada dalam telur tuuu...KAIN KUNING YANG BERTOMPOK MERAH...kalau fikir logik camne kain bole berada dalam telur,dan telur tu aku yang bagi...depan mata kitaorang semua...itu antar dia ngan Allah yang penting anak aku sihat...

pastu pakcik syukur tu cakap tadi dia dah jumpa dengan nenek yang ambik rantai tu dengan penghulunya sekali..berbincang..
pakcik tu cakap bunian islam..ada KG dia dekat situ..dia nak bela anak aaku.. tapi bila ditegaskan oleh pakcik syukur,dia setuju untuk tak ambik anak aku..fuhhh lega...settle satu hall...

tapi korang tau tak..sebenarnya bunian tak suka..budak yang suka makan labu..patut laa masa aku bawak bapak aku berubat kat sorang ustaz diserdang ustaz tu tengok anak aku,pastu dia cakap "bagi laa anak awak ni makan pengat labu ke,gulai labu ke"yang aku buat dakkk...la...rupa2nya mungkin ustaz ni dah nampak pendamping bunian tadi...

so ni cite aku yang segar lagiii...ada gak laaa 2 3 cite lagi...masa aku bujang2 dulu..sebab aku dulu masa bujang suka Travel,Camping dan aku 4time traner untuk satu organisasi,juga sukarelawan NGO....hehehhe..

tak tau laaa korang suka atau tak cite aku nii...ni cite betul bukan rekaan...


P/S : Cerita nie Saya Copy dari Keeper(pengarang Sebenar)
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

4 comments:

  1. hrmmmm..as-salam..saya pon same gakk..ade bunian yg nk berdmpingg ngan saya..bunian islamm..aslmya sy nak..tapi bile fikir mask2..sy t0lakk..dkt skull saye ramaii yg ade pndmpingg buniannn dan kalau ade histeriaa kee bunian tu akn masuk bdn diee dan berubat org tu..best gakk..hihi..sy t0lak pon sbb bunian tu ckp kalo nk brdmping ngan saye ade 5 syarat iaitu...s0lat 5 waktu kene ckp...amlkn sunnah nabi..buat org disekeliling sntiasa gmbira..buat baik..pstuu..se agy x igt daa..NAK TAHU TAK KNAPA SY TOLAKK..sbb takut nntii niat sy brtukr dan jd syirikk..ASTAGHFIRULLAH..

    skarg ni sy cume dpt rase..dn nmpk skit2 je dgn kehadirn makhluk halus tu..hrmm

    ReplyDelete
  2. owh yeker... errrrrr... serammm nyer....

    ReplyDelete
    Replies
    1. penghiburr duka..haha..ana love~98 ni..haha..yg ats punya ana gak

      Delete


♥ Tinggalkan Jejak anda disini ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...