Elegant Rose - Working In Background Suka Dan Duka Dikongsi Bersama: Sketsa Pendek 1

Pembaca Setia Blogku

Wednesday, October 12, 2011

Sketsa Pendek 1

Orang luar negara & Tempatan


ade satu hari ni,aku tenhah syok naik ketapi

tetiba ade 3 orang masuk,duduk kat sebelah

aku.satu omputeh,satu org brazil,sorg lagi

bangladesh,tetibe,omputeh tu kuarkan not

100 dolar,pastu dia pun bakar duit tu sebab nak

culur rokok,baru aku nak tegur omputeh tu pun

kate"don't worry",i have many dolar in my country,

pastu oklah,yg brazil lak kuaar chewingum

yang mahal,2~3 kuyah orang tu pun buang

org brazil tu pun cakap"don't worry"i have lot

of gum in my country aku lak rasa tercabar

ape lagi aku buang mat bangla tadi kat

luar tingkap,diorang baru nak tanya aku jawab

"don't worry"i have lot of bangladesh in my country.


Doktor & pesakit Gila


Ada dua orang gila yang sedang berbual di rumah sakit jiwa Tampoi.

Orang gila 1 : ( sambil naik atas meja ) "Kamu tahu tak?"

Orang gila 2 : "Tahu apa?"

Orang gila 1 : "Aku nie matahari ( sambil mengangkat tangannya tinggi-tinggi ) lihat lah terang dunia ini disebabkan aku!"

Orang gila 2 : ( dalam hati ) "Jangan-jangan dia ini bertambah gila, aku mesti lapor pada doktor biar dia diperiksa..."

Sambil berlari orang gila 2 tadi pergi ke bilik doktor dan menceritakan apa

yang berlaku:

Orang gila 2 : "Doktor, kawan saya itu mungkin bertambah gilanya."

Dokter : "Kenapa?"

Orang gila 2 : "Benar doktor, dia naik ke atas meja sambil mengangkat tangannya dia cakap dia adalah matahari, dunia ini terang dia yang buat."

Dokter : "Kalau begitu suruhlah kawan kamu tu turun."

Orang gila 2 : "Jangan doktor, nanti kalau dia turun gelap dunia ini nanti..."

Dokter : "???"


Suami, Isteri & Burung Kakak Tua


Pada suatu hari sorang suami baru pulang dari Brazil, membawa burung kakak tua yang sangatlah special..

Si isteri bertanya..pada si suami..

" Abang..buat aper beli burung tu..?! Kan mahal tu..!"

Suami menjawab..

" Ala takper..burung ni special..tengok nie.."

Suaminya mengangkat tangan kiri dan memetik jarinya..burung itu terus menyanyi lagu POP..

Si isteri sangat suka..dan menyuruh suaminya mengangkat tangan kanan plak..

Si suami..berbuat demikian dan memetik jarinya.. dan burung itu terus menyanyi lagu ROCK pula..

Si isteri pun suka dan bertanya..

" Abang, kalau kita angkat kedua-dua tangan plak camner..?"

Suaminya menjawab.." Awak cuba la buat.."

Si isteri mengangkat kedua2 tangannya dan memetik jarinya..lalu..burung itu pun berkata...

" SATU SATU LAH, BODOH..!!! "

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

No comments:

Post a Comment


♥ Tinggalkan Jejak anda disini ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...