Elegant Rose - Working In Background Suka Dan Duka Dikongsi Bersama: Sketsa Pendek 11

Pembaca Setia Blogku

Rafiera Network Supply - RNS

Rafiera Network Supply - RNS
Pembekal Barangan Usahawan - Click Picture To Go Website

Friday, November 18, 2011

Sketsa Pendek 11


Ayam & Lembu

Ayam : Manusia ni memang pentingkan diri sendiri!
Lembu : Kenapa kau kata macam tu?
Ayam : Tengoklah. Apa mereka buat kat aku!
Lembu : Hah! Buat apa pulak?
Ayam : Aku ni bertelur hari-hari. Aku cadang naklah dapat anak dua tiga ekor. Orang kata ada juga waris aku bila aku dah tak de nanti. Tapi manusia ni memang tak berhati perut. Hari-hari dia orang makan telor aku, macamana aku nak dapat anak!
... Lembu : Alah! Kau punya masaalah kecil aja!
Ayam : ?? Maksud kau?
Lembu : Aku ni, kalau fikirkan nasib aku lagi malang . Rasa nak
bunuh diri pun ada. Bayangkan, hari-hari manusia minum susu aku tapi sorang pun tak pernah panggil aku MAK!!
Ayam : Phuiii!!


Bapak & Anak

Bapa : kau ni betul2 anak yg derhaka!

Anak : bila saya derhaka pada bapak?

Bapa : bapak haus nak minum susu,kenapa kau xkasi?

Anak : mcm mna saya nak kasi,bapak minta susu bini saya!

Bapa : salahkah bapak minta?

Anak : memang pun salah!

Bapa : kau jgn b'kira sangat dgn bapak!, dulu waktu kau masih kecil,kau hisap susu bini bapak...ada bapak kesah??

Anak : err..


Majikan & Pekerja

Majikan : Kamu di pecat!

Pekerja : Tapi saya tidak melakukan apa-apa!!

Majikan : Itu lah sebabnya mengapa kamu di pecat...



Bapa & Anak

Sorg anak n bapanya bru berpindah ke rumah bru...

Selepas bbrp bulan mendiami rumah tersbt...

Anaknya bertanya kpd bapanya...

Anak : Ayah percaya ke dgn hantu ???

Bapa : Tak...memang tak wujud hantu kat dunia ni...

Anak : Tapi org gaji kita cakap yg hantu itu wujud...

Bapa : Bila masa kita ada org gaji ni ?? Jom packing brg kita ni,kita pindah...


Doktok & Pesakit Gila

Seorang lelaki sakit mental menganggap dirinya adalah jagung dan terlalu takut dengan ayam. Jika ternampak haiwan itu, dia akan lari lintang pukang kerana menyangka ayam akan memakannya. Akhirnya, lelaki itu dimasukkan ke rumah sakit jiwa. Setelah beberapa bulan, doktor pun melakukan ujian ke atas lelaki itu bagi mengenal pasti apakah dia telah pulih ataupun tidak.....

Doktor : Adakah kamu tahu s
iapa diri kamu sekarang?
Lelaki : Ya doktor.
Doktor : Siapa kamu sebenarnya.
Lelaki : Saya ini manusia doktor.
Doktor : Ya ke? Bukan jagung?
Lelaki : Bukan, saya manusia doktor.
Doktor : Kamu takut dengan ayam?
Lelaki : Tidak doktor.
Doktor : Hmm..bagus. Nampaknya kamu dah sembuh.
Lelaki : Tapi doktor, saya ada satu pertanyaan.
Doktor : Apa dia?
Lelaki : Ayam tahu tak yang saya ni dah berubah jadi manusia.
Doktor : “??$$??”


Perhimpunan

HARI PERTAMA.

GURU:slamat pagi murid2.adkah kamu smua thu apa yg sy nk smpaikan pagi ni??

MURID2:x thu cikgu!

GURU:klau x thu mcm mne sy nk bgi thu!

MURID2:???

HARI KEDUA.

GURU:slamat pagi smua.adkah kamu thu apa yg hndk dsmpaikan pda pagi ini?

MURID2:(ada yg menjwb thu dan ada yg menjwb x thu)

GURU:kpd plajr yg x thu,tnyalah kpd plajr yg thu apa yg sy nk smpaikan.

MURID2:?????

HARI KETIGA.

GURU:adkah kamu smua thu apa yg sy nk smpaikan pagi ni??

MURID2:(berpakat mnjwb thu)

GURU:klau smua sudah thu x perlulah sy bgi thu apa yg sy nk smpaikan.

MAKA BERAKHIRLAH PERHIMPUNAN PAGI YG PENUH DGN KEBINGUNAN DI KEPALA MURID2..


Budak & Peruncit

Seorang budak lelaki berusia lingkungan 8thn membeli sekotak serbuk pembasuh di sebuah kedai runcit.

Pekedai: Banyak sangat ke pakaian nak dibasuh?
Budak: Saya nak mandikan kucing saye
Pekedai: Eh..tak boleh gunakan serbuk ni,ia terlalu kuat untuk kucing awak,silap-silap kucing awak mati nanti.

Budak itu terus berlalu selepas membayar harga serbuk basuh itu. Seminggu kemudian budak itu kembali ke kedai runcit tersebut.

Pekedai: Bagaimana kucing kamu?
Budak: Mati!
Pekedai: kan saya dah kata... !
Budak: Tapi saya tak fikir serbuk itu yg membunuhnya.
Pekedai: Habis siapa yg membunuhnya?...
Budak: Mesin basuh itu..ia berpusing terlalu laju..!
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

No comments:

Post a Comment

♥ Tinggalkan Jejak anda disini ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...