Elegant Rose - Working In Background Suka Dan Duka Dikongsi Bersama: Sketsa Pendek 10

Pembaca Setia Blogku

Rafiera Network Supply - RNS

Rafiera Network Supply - RNS
Pembekal Barangan Usahawan - Click Picture To Go Website

Friday, November 18, 2011

Sketsa Pendek 10

Ustaz & Murid

Dalam kelas agama paling belakang sekali….

Uztaz : Siapa dekat sini nak masuk syurga??
Murid : Semua murid mengangkat tangan kecuali seorang murid…
Uztaz : Siapa dekat sini nak masuk neraka???
Murid : Semua murid mendiamkan diri termasuk lah budak seorang itu tadi..
Uztaz : ( Kehairanan kenapa budak seorang itu mendiamkan diri)
Lalu Uztaz bertanya :-

Uztaz : Kenapa kamu mendiamkan diri?
Murid : Uztaz, sebelum ayah saya meninggal dunia dia pesan dekat saya, walau apa pun terjadi, Ko mesti masuk TENTERA!!!


Ibu & Anak

Pada satu petang, si ibu membawa anaknye berusia
4 thn bersiar2 menaiki kete. Dlm perjalanan si ibu membunyikan
hon.

Anak : Naper ibu bunyikan hon & saper org tu?
Ibu : Tu sedara kiter, kenalah hormat.
Dlm perjalanan mereka seterusnya mereka terserempak dgn seekor l lembu yg nak melintas lalu si ibu membunyikan hon.
Anak : Itupun sedara kiter jugak ke???


Pelajar & Orang Tua

Dua pelajar Kolej Perubatan bersiar siar kat bandar. Mereka terserempak dengan seorang tua jalan terkangkang-kangkang.

Pelajar A kata "Orang tua tu tentu mengidap Sindrom Petry" Pelajar B pulak kata " Tak lah, dia mengidap Sindrom Zovitzki" Mereka hampir bergaduh pasal hal ni. Akhirnya pelajar A kata "Apa kata kita tanya je orang tua tu?" Pelajar B pun setuju. Mereka pun menghampiri orang tua itu
.

Pelajar A: Kami tengok pak cik jalan terkangkang, boleh kami tahu pak cik mengidap penyakit apa?

Orang Tua: Kamu fikir aku ada penyakit apa?

Pelajar A: Saya fikir pak cik mengidap sindrom petry.

Orang Tua: Emm... bukan.

Pelajar B: Kalau macam tu, pak cik mesti mengidap sindrom Zovitzki.

Orang Tua: ...pun bukan.

Pelajar A: Habis tu?

Orang Tua: Emm, sebenarnya aku nak kentut tadi... tapi terberak pulak dalam seluar... sebab tu la aku jalan terkangkang...


Jangan Copy Kalau Tak Pandai Paste

Ajoi mendengar ceramah motivasi dari motivator terkenal di Malaysia.
“Pengalaman paling hebat saya ialah tidur di pangkuan perempuan yang bukannya isteri saya.!”
Penonton terdiam dan terkesima
“Dia ialah ibu saya!”
Penonton semua bertepuk dan memuji-muji motivator tersebut.

Balik rumah, Ajoi cuba meniru teknik motivator tadi kepada isterinya
“Pengalaman paling hebat saya ialah tidur di pangkuan perempuan yang bukannya isteri saya.!”
Belum sempat Ajoi menyambung, isterinya dah melenting.
“Apa? Berani awak buat begitu ?!!!”
Ajoi terkejut dengan jerkahan isterinya, sehingga Ajoi terlupa sambungan ayat tersebut.
“Siapa!?” jerit isterinya lagi
Ajoi tersenyap blur sekejap..
“Siapa!?” jerit isterinya lagi
sehingga Ajoi menjawab…
“Ntah lupa la..!”
Sedar-sedar Ajoi dah ada kat dlm wad..


Lesen "P"

Polis : "P" mana pak cik?
Pak Cik : Pi Aloq Staq.
Polis : Pak cik nak bergurau plak yea, "P" mana?
Pak Cik : Aku nak pi Aloq Staq.
Polis : Amboi, main² plak pak cik nie, nie saya tanya ni pak cik, mana "P"?
Pak Cik : Aku dah habaq tak sat Aloq Staq, hang tak dengaq ka? janganlah nak pelekeh orang tua cam aku nie.
Polis : Nak pi.. Pi lah..
Pak Cik : Hah, tue kan senang, yg dok tanya banyak² tue pasai apa?


Nenek Pelupa

Ada 3 orang nenek kat Rumah Orang Tua-Tua….depa nie dok sembang dalam satu
bilik. Depa dok sembang pasal depa yg dah nyanyok.

Nenek 1 : Aku nie teruk betul la…kalau aku letak satu barang tu…aku dah tak ingat kat mana aku letak….

Nenek 2 : Itu kira okey ler….aku lagi teruk..kalau aku turun ke naik ke tangga…then kalau aku stop…aku dah tak ingat…aku turun ke naik…..

Nenek 3 : Apa la hang pa semua nie……aku yg tua dari korang pun stil lokey lagi (ketawa sambil tangan mengetuk-ngetuk meja) Pastu…nenek 3 terdiam sebentar……

Nenek 3 : Oit….sapa pulak yg ketuk pintu tu……???
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

No comments:

Post a Comment

♥ Tinggalkan Jejak anda disini ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...