Elegant Rose - Working In Background Suka Dan Duka Dikongsi Bersama: Sketsa Pendek 3

Pembaca Setia Blogku

Rafiera Network Supply - RNS

Rafiera Network Supply - RNS
Pembekal Barangan Usahawan - Click Picture To Go Website

Wednesday, October 12, 2011

Sketsa Pendek 3

♥♥♥ Cikgu Tanya Kehadiran Anak Muridnya

Cikgu : RINDU ?
Rindu : Hadir Cikgu
Cikgu : Benci ?
Benci : Saya !
Cikgu : KASIH ?
Murid2 : Tak Hadir Cikgu
Cikgu : SAYANG ?
Murid2 : Sakit Cikgu
Cikgu : CINTA ? CINTA mana ?
RINDU & BENCI : Cinta Pulang Cikgu
Cikgu : Kenapa ?
Serentak RINDU & BENCI Menjawab : Kerana Cinta Tak Akan Pernah Hadir Tanpa KASIH & SAYANG....(^_~) ♥♥♥

Mak : Nak, mak sudah x kuat lagi, mak minta kamu smbng mengusahakan kbun mak...
Ank : Jgn ckp mcm tu, mak (dlm hati, tak sia2 aku balik kmpung... dpt pulak harta pusaka dia)
Mak : Sgala isi perkebunan, ternakan, villa, traktor utk kamu. Tlg jga baik-baik, jgn lpa disiram tiap hri tnaman mak
Ank : Baik mak, mak jgn bmbang tntang hal tu, Tapi dimana kebun mak? sy x prnh thu?
Mak : Di Facebook Mak, FARMVILLE, nnti mak bg tau passwordnya.
Ank : =___='' ??

Ada seorang cikgu tadika yang tak percaya wujudnya Tuhan. Dia pun berfikir bagaimana hendak mempengaruhi kanak-kanak di tadika tersebut supaya tak percaya wujudnya Tuhan. Tiba-tiba, dia mendapat satu akal...
Guru tadika : Anak-anak, nampak
tak pen ini?
Murid-murid : Nampak cikgu.
Guru tadika : Pen ada kan?
Murid-murid : Ada cikgu.
Kemudian guru tadika tadi memasukkan pen itu ke dalam poket dia dan kemudian bertanya lagi..
Guru tadika : Anak-anak,nampak tak pen?
Murid-murid : tak nampak cikgu.
Guru tadika : pen ada tak?
Murid-murid : tak ada cikgu.
Guru tadika : Anak-anak nampak Tuhan tak?
Murid-murid : tak nampak cikgu.
Guru tadika : Tuhan ada tak?
Murid-murid : tak ada cikgu.
Guru tadika itu sangat gembira kerana tujuannya untuk mempengaruhi kanak-kanak itu berjaya. Tetapi.. dalam kumpulan kanak-kanak itu ada seorang budak yang pintar yang bernama Amin lalu dia pun mengangkat tangan...
Amin : Cikgu, boleh saya cakap sesuatu?
Guru tadika : Boleh, mari ke depan.
Amin : Kawan-kawan nampak cikgu tak?
Murid-murid : nampak.
Amin : cikgu ada kan?
Murid-murid : ada.
Amin : Kawan-kawan nampak otak cikgu tak?
Murid-murid : tak nampak.
Amin : cikgu ada otak tak?
Murid-murid : tak ada!
P/s: INILAH BEZANYA ORANG YG "PANDAI" DENGAN ORANG YG"FAHAM". ~ SUBHAN'ALLAH.

Abu : Pak Tam !
Pak Tam: Ada apa Abu?
Abu : Anak Pak Tam maen judi.
Pak Tam: Astagfirullah !
Abu : tapi menang .
Pak Tam : Alhamdulillah

anak : mak, apa dalam perut mak tu?
mak : adik hang laa
anak : mak benci adik ke?
mak : ehhh,mak tak pernah benci anak mak.
anak : dah tu , kenapa mak telan dia?...
mak : kalau aku tampaq hang jangan tanya pasai pa nohh.


✫ Kisah antara dua watak ✫


~ Bapa mertua yang kuat berkerja tetapi malas bersolat ~ dan

~ Menantu yang kuat makan tetapi malas berkerja ~

...Bapa mertua ingin menegur sikap malas berkerja pada menantunya.

Dia mengajak menantunya bermain dam.

Dalam permainan itu, bapa mertua memberi peluang kepada menantunya untuk 'makan'.

Setiap kali menantu 'makan', bapa mertua berkata:

"Tahu makan, kerja malas".

Selepas beberapa kali disindir, menantu memberi peluang kepada bapa mertua untuk 'makan' dan 'naik haji'.

Setiap kali naik 'haji' menantu berkata:

"Kerja naik 'haji', solat malas".

Akhirnya kedua-duanya menyedari kesilapan masing-masing.


Bos & pekerja


Seorang bos sedang menunggu staff-staff nya datang ke ofis untuk bermesyuarat...Bos itu sungguh marah kerana tiada seorang pun sampi ke ofis. Tiba-tiba kelihatan salah seorang staff nya berlari menuju pintu ofis.....

Staff 1: Bos..jangan marah dlu..saya boleh jelaskan kenapa saya lewat hari ini...Saya ada temu janji tetapi ia selesai lewat. Saya berlari untuk menaiki bas tetapi terlepas, saya menaiki teksi tetapi teksi tersebut rosak di tengah jalan. Saya terjumpa ladang dan membeli seekor kuda sedang dalam perjalanan kuda itu jatuh dan mati dan saya berlari 10 km dan baru sampai.

Bos tersebut amat hairan dan pelik dengan penjelasan staff tersebut tetapi membiarkan sahaja kerana beliau dapat datang jugak. Seketika kemudian 8 orang staff datang dengan keadaan kelam kabut dan bos pun bertanya setiap seorang dari mereka kenapa mereka lewat.

Bos: Kenapa kamu lewat.

Staff 2:Saya ada temu janji tetapi ia selesai lewat. Saya berlari untuk menaiki bas tetapi terlepas, saya menaiki teksi tetapi teksi tersebut rosak di tengah jalan. Saya terjumpa ladang dan membeli seekor kuda sedang dalam perjalanan kuda itu jatuh dan mati dan saya berlari 10 km dan baru sampai.

Bos itu pelik dan agak hairan dengan penjelasan staff tersebut tetapi dia telah melepaskan staff yang pertama dari apa-apa hukuman dan terpaksa juga melepaskan staff yang kedua itu. Dan setiap staff yang ditanya mengapa mereka lewat dan penjelasan mereka juga sama dan akhirnya soalan ditujukan kepada staff ke-9.

Bos: Ha ..kamu pula ..apa pula penjelasan kamu?

Staff 9:saya ada temu janji tetapi ia selesai lewat. Saya berlari untuk menaiki bas tetapi terlepas, saya menaiki teksi tetapi....

Bos:Biar saya teka..[bos itu menyampuk..]..teksi tu rosak kan...

Staff 9: Bukan...ada terlalu banyak bangkai kuda di tengah jalan...teksi langsung tidak boleh bergerak...

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

No comments:

Post a Comment

♥ Tinggalkan Jejak anda disini ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...